Sociale media-strategie

Voor communicatieprofessionals, beleidsmedewerkers, projectleiders, collegeleden, raadsleden en ieder die met relatiegroepen contact wil houden via sociale media.

Anno 2021 gebruikt de gemiddelde Nederlander 3,9 platforms als Facebook, Twitter of LinkedIn. Welke kanalen kies je om over je organisatie, project of beleidsthema te communiceren? Hoe kom je in contact met relevante volgers? Hoe ga je om met reacties en kritiek en werk je aan vertrouwen? Je leert het in deze interactieve workshop.

Doel:

Voor de sociale media een beargumenteerd plan van aanpak ontwikkelen, waarmee je daadwerkelijk resultaten boekt.

Je leert:

  • Wat sociale media anders maakt en wat de actuele trends zijn;
  • Hoe je de sociale media benut voor je project- of beleidsdoelstellingen;
  • Hoe je een beargumenteerde keuze maakt voor Twitter, Facebook, LinkedIn of een ander kanaal;
  • Hoe je bouwt aan een aantrekkelijk verhaal waarmee je volgers boeit en (ver)bindt;
  • Hoe je content plant en beheert;
  • Wat kanaalsturing je kan opleveren;
  • Hoe je effectief reageert op negatieve kritiek of lastige vragen (webcare);
  • Hoe je in sociale media-stijl schrijft.

 Na afloop:

  • Heb je inzicht in wat sociale media voor jouw organisatie, project of beleidsthema kunnen betekenen;
  • Ben je weer helemaal op de hoogte van actuele ontwikkelingen en trends;
  • Weet je hoe je content ontwikkelt die aansluit bij de organisatiedoelen en -doelgroepen;
  • Ga je het dagelijks beheer organiseren met een contentkalender;
  • Weet je je impact te verhogen met een aantrekkelijk verhaal;
  • Schrijf je berichten die beklijven.

Trainer:

  • Drs. Corona de Wert (1963) is als trainer/ adviseur gespecialiseerd in online communicatie. Haar Handboek Online Redactie (2021 3e dr.), geschreven samen met Geert Poort, is de opvolger van het succesvolle Handboek Webredactie en is verkrijgbaar bij de lokale boekhandel en online.

Datum:

  • De workshop Sociale media-strategie verzorgen we momenteel uitsluitend incompany, zowel live als (voor max. 8 deelnemers) online. Data in overleg.

Uw investering:

Incompany: 2 dagdelen training, per groep van 10 (online max. 8) deelnemers, cursusmap, cursusmaterialen, persoonlijke feedback op schrijfopdracht, incl. Handboek Online Redactie, (eventueel) reiskosten, € 1.950,- excl. btw. 

Inschrijven:

Print Friendly, PDF & Email
Comments are closed.